Οι Κρητικές πόζαραν άνετες με μαντολίνα όταν οι άλλες γυναίκες των αρχών του 20ου αι. καταπιέζονταν - Ιστορίες, Ρεπορτάζ, Σχολιασμός Κρήτης Blog | e-storieskritis.gr
 
[style="border: 2px solid; border-color: rgb(55, 62, 89); border-radius: 5px;"] Διαφήμιση Νο 2ος Χωρος Διαφημισης Sat Alarm
ad banner
Διαφήμιση Νο 2ος
 
Διαφήμιση Νο 1ος Χωρος Διαφημισης to pagoto
to pagoto kritis
Διαφήμιση Νο 2ος

Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2019

Οι Κρητικές πόζαραν άνετες με μαντολίνα όταν οι άλλες γυναίκες των αρχών του 20ου αι. καταπιέζονταν



Στις αρχές του 20ου αιώνα η καταπίεση και η υποβάθμιση του ρόλου της γυναίκας χαρακτήριζαν την ελληνική κοινωνία.

 Όταν λοιπόν γνωρίζοντας αυτές τις συνθήκες, αντικρίζεις τη φωτογραφία μιας ομάδας γυναικών, στα Χανιά του 1910,  με μουσικά όργανα ανά χείρας, να ποζάρουν άνετες και χαλαρές  στο φωτογραφικό φακό δεν μπορείς παρά να μείνεις με το στόμα ανοικτό.

Δεν ξέρουμε αν πρόκειται πράγματι για μια γυναικεία μπάντα, όπως αναφέρει στο σχόλιο της αναρτημένης φωτογραφίας στο pinterest η Venus Corlew-Bubeck, ωστόσο το όλο στήσιμο και η εικόνα αυτών των γυναικών είναι εντυπωσιακή.

Προφανώς και οι γυναίκες αυτές έχουν σχέση με μουσική, το μαρτυρούν τα μαντολίνα και το βιολί που κρατούν στα χέρια οι τρείς εξ αυτών. 


Τα ρούχα, τα καπέλα και η άνεση τους επίσης μαρτυρούν πως πρόκειται για γυναίκες αστές και όπως λέμε, της καλής κοινωνίας, δηλαδή από εύπορες οικογένειες.

Σε κάθε περίπτωση αυτή η φωτογραφία μας θυμίζει πως ο ρόλος της γυναίκας στην Κρήτη , σε σχέση με ότι ίσχυε διαχρονικά στην υπόλοιπη Ελλάδα, διαφέρει και είναι ευδιάκριτος και αδιαμφισβήτητος στη διαμόρφωση του οικογενειακού και κοινωνικού ιστού.

Από τη μινωική περίοδο ήδη φαίνεται , πέρα από τον μοναδικό και υψηλό ρόλο της στη διαιώνιση του είδους, πως  η γυναίκα είναι κυρίαρχο πρόσωπο σε τελετουργίες, θρησκευτικές και κοινωνικές.

Στους μεταγενέστερους χρόνους ο ρόλος της αναδιπλώνεται, όμως ποτέ δεν πέφτει χαμηλά. Εξακολουθεί να είναι ο πολύτιμος συμπαραστάτης του άνδρα στον αγώνα της επιβίωσης και της αντιμετώπισης των κάθε είδους κατακτητών, χωρίς να χάνει το ρόλο της και ως  μητέρα,  τροφός,  παιδαγωγός, με διευρυμένη παρουσία σε κοινωνικά και όχι μόνο ζητήματα.

Ας μην ξεχνάμε πως Κρητικής καταγωγής ήταν η πρωτεργάτης των αγώνων των γυναικών για συμμετοχή στα πολιτικά πράγματα. Η Καλλιρρόη Παρρέν, το γένος Σιγανού, που πρωτοστάτησε στην έκδοση του περιοδικού "Εφημερίς των Κυριών" η οποία γεννήθηκε και έζησε τα πρώτα της χρόνια στην Κρήτη. 


(ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ αυστηρά η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική του περιεχομένου του παρόντος σε οποιοδήποτε site, χωρίς προηγούμενη άδεια της κατόχου του Ελένης Βασιλάκη, Νόμος 4481/2017 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σελίδες