Η γλυκοκολοκύθα με τη μεγάλη θρεπτική αξία και τις αμέτρητες συνταγές - Ιστορίες, Ρεπορτάζ, Σχολιασμός Κρήτης Blog | e-storieskritis.gr

Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2021

Η γλυκοκολοκύθα με τη μεγάλη θρεπτική αξία και τις αμέτρητες συνταγές

 


Οι τρόποι για να μαγειρευτεί είναι αμέτρητοι και η νοστιμιά της, όταν ξέρεις να την φτιάξεις σωστά, είναι ασυναγώνιστη.


Η γλυκοκολοκύθα, για την οποία ο λόγος, δεν είναι όμως μόνο νόστιμη αλλά και με μεγάλη διατροφική αξία καθώς περιέχει βιταμίνες, (Α, C, Β2, χαλκό, κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο) και καροτενοειδή.


Παρότι ως συνθετικό στο όνομα της έχει τη λέξη γλυκό στην πραγματικότητα δεν μας δίνει πολλές θερμίδες αφού τα 100 γραμμάρια περιέχουν μόλις 20. Βέβαια εξαρτάται η θερμιδική επιβάρυνση και από τον τρόπο μαγειρέματος της.


Η γλυκοκολοκύθα κατάγεται από τη Βόρεια Αμερική.Σπόροι της έχουν βρεθεί και στο Μεξικό, οι οποίοι χρονολογούνται από το 7.000 π.Χ.


Η Ινδία, η Κίνα, οι Η.Π.Α και η Τουρκία βρίσκονται στη λίστα των χωρών οι οποίες παράγουν τις μεγαλύτερες ποσότητες γλυκιάς κολοκύθας παγκοσμίως. 


Τα τελευταία χρόνια η γλυκοκολοκύθα έχει μπει στα καλύτερα εστιατόρια αποτελώντας πρώτη ύλη για γευστικές γκουρμέ συνταγές.


Υπάρχουν πολλές ποικιλίες κολοκύθας διαφόρων χρωμάτων (κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, πράσινο και άσπρο) καθώς και διαφόρων σχημάτων (στρογγυλό, στενόμακρο, οβάλ).


Πολλές κολοκύθες μπορούν να φθάσουν σε βάρος ή να ξεπεράσουν τα 100 κιλά, όπως αυτές στις φωτογραφίες που σας παραθέτουμε από μποστάνι στο Χανδρά Σητείας.


Δοκιμάστε τη γλυκοκολοκύθα τηγανιτή, ως σούπα βελουτέ, φτιάξτε με αυτήν κολοκυθοπιτάκια, κεφτεδάκια ή πίτα με γέμιση τη σάρκα της και μυρωδικά και θα μας θυμηθείτε. Ακόμα επιχειρήστε να ετοιμάσετε με γλυκοκολοκύθα γλυκό κουταλιού ή κέικ και θα εκπλαγείτε από τη γεύση του.





Σελίδες