Φύτρες: Βόμβες θρεπτικών συστατικών - Ιστορίες, Ρεπορτάζ, Σχολιασμός Κρήτης Blog | e-storieskritis.gr
 
[style="border: 2px solid; border-color: rgb(55, 62, 89); border-radius: 5px;"] Διαφήμιση Νο 2ος Χωρος Διαφημισης Sat Alarm
ad banner
Διαφήμιση Νο 2ος
 
Διαφήμιση Νο 1ος Χωρος Διαφημισης to pagoto
to pagoto kritis
Διαφήμιση Νο 2ος

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020

Φύτρες: Βόμβες θρεπτικών συστατικών

 



Σίγουρα όλοι έχουμε φτιάξει φύτρες φακής πειραματιζόμενοι για τις ανάγκες των σχολικών μας μαθημάτων στο Δημοτικό. Τις τοποθετούσαμε πάνω σε βρεγμένο βαμβάκι και περιμέναμε να φυτρώσουν, κι ήταν σαν να βιώναμε ένα μικρό θαύμα, γιατί δεν είχαν χώμα.


Μεγαλώνοντας μάθαμε πως οι φύτρες από τις φακές αλλά κι από άλλους σπόρους δεν κάνουν μόνο για πειράματα αλλά τρώγονται και μάλιστα βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας των υγιεινών τροφών χαρακτηριζόμενες ως «βόμβες» θρεπτικών ουσιών.


Οι φύτρες  είναι βλαστοί που βγαίνουν από διάφορους καρπούς και εμπλουτίζουν τη διατροφή με πολλά θρεπτικά συστατικά σε επαρκείς ποσότητες.


Eίναι από τα πλέον ισορροπημένα και υγιεινά τρόφιμα της διατροφικής αλυσίδας. Άλλα από αυτά είναι τραγανά, άλλα μαλακά, άλλα έχουν ελαφριά γεύση και άλλα πιο πικάντικη.


Οι μαλακές φύτρες ταιριάζουν περισσότερο σε σαλάτες και σάντουιτς, γιατί μπορούν να καταναλωθούν και ωμές, ενώ οι πιο σκληρές μπορούν να μαγειρευτούν και να δώσουν ξεχωριστή γεύση σε σούπες, βραστά λαχανικά και λαδερά.


Πώς μας ωφελούν


Οι φύτρες  περιέχουν λίγες θερμίδες και λιπαρά, αλλά είναι έξοχη πηγή φυτικών ινών, αντιοξειδωτικών και βιταμινών, ειδικά τώρα το χειμώνα, που τα φρούτα και τα λαχανικά είναι περιορισμένα.


Xάρη σε κάποια χημικά μόρια που περιέχουν, τροφοδοτούν τον οργανισμό με ενέργεια και μας αναζωογονούν. Bοηθούν στην ανανέωση των κυττάρων και καθυστερούν τη γήρανση.


Φύτρες από φακές


• Aποτελούν πολύ πλούσια πηγή πρωτεΐνης (οι φύτρες από φακές έχουν 26% και το κρέας 28%).

• Περιέχουν αρκετή ποσότητα βιταμίνης C και φυλλικού οξέος.

• Eίναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών.


Πώς να τις καταναλώσετε


Nοστιμίζουν ιδιαίτερα τις σούπες και τις βραστές ή ωμές σαλάτες λαχανικών.


Σύσταση ανά 100 γραμμάρια


Θερμίδες: 105

Πρωτεΐνες: 8,9 γρ.

Λιπαρά: 0,5 γρ.

Yδατάνθρακες: 16,2 γρ.

Φυτικές ίνες: 5,8 γρ.

Bιταμίνη C: 15,5 mg

Φυλλικό οξύ: 100 mg


Πως θα φτιάξετε φύτρες από φακές


Η διαδικασία για να φτιάξει κανείς φύτρες από φακές είναι απλή. Παίρνετε μια μικρή ποσότητα από φακές, μια με δύο μικρές χούφτες αρκούν για να κάνετε τουλάχιστον 2-3 σαλάτες. Αφού τις ξεπλύνετε καλά με άφθονο νερό τις τοποθετείτε σε γυάλινο μπολ ή άλλο δοχείο με λίγο νερό  και τις αφήνετε σε σημείο χωρίς φωτισμό για τουλάχιστον ένα 12ωρο και μετά τις σουρώνετε. 


Στη συνέχεια θα δείτε πως θα αρχίσουν να φουσκώνουν. Από το σημείο αυτό κι έπειτα και για τις επόμενες 2-3 ημέρες τις ξεπλένετε πρωί και βράδυ και τις σουρώνετε αφήνοντας τις ξανά σε σημείο χωρίς πολύ φωτισμό. Οι φακές θα αρχίσουν να βγάζουν βλασταράκια και μόλις αυτά ξεπεράσουν τους 2-3 πόντους είναι έτοιμα για κατανάλωση



Αντλήθηκαν πληροφορίες από το vita

Σελίδες