Πέντε σύν πέντε ενδιαφερόμενοι στο διαγωνισμό για τα δύο πρώτα τμήματα του ΒΟΑΚ - Ιστορίες, Ρεπορτάζ, Σχολιασμός Κρήτης Blog | e-storieskritis.gr
 
[style="border: 2px solid; border-color: rgb(55, 62, 89); border-radius: 5px;"] Διαφήμιση Νο 2ος Χωρος Διαφημισης Sat Alarm
ad banner
Διαφήμιση Νο 2ος
 
Διαφήμιση Νο 1ος Χωρος Διαφημισης to pagoto
to pagoto kritis
Διαφήμιση Νο 2ος

Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2018

Πέντε σύν πέντε ενδιαφερόμενοι στο διαγωνισμό για τα δύο πρώτα τμήματα του ΒΟΑΚ



Πέντε υποψήφιοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον σήμερα για το πρώτο τμήμα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης, που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, και άλλοι πέντε για το δεύτερο τμήμα, που προωθείται με ΣΔΙΤ.

Στον πρώτο διαγωνισμό είχαμε ενδιαφέρον από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ (μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την  J&P ΑΒΑΞ +1,65% ΑΒΑΞ, την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona και τον νοτιοαφρικανικών συμφερόντων όμιλο Intertoll καθώς και η γαλλική Vinci. 

Στον δεύτερο διαγωνισμό, για το έργο ΣΔΙΤ, ενδιαφέρον εκδήλωσαν  οι ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία Μυτιληναίος - Acciona - Intertoll αλλά έχουμε και δύο εκπλήξεις.  Πρόκειται για την  J&P ΑΒΑΞ +1,65% ΑΒΑΞ που κατέθεσε προσφορά σε κοινοπραξία με το γνωστό ευρωπαϊκό fund Marguerite που επενδύει σε υποδομές και συμμετέχει ήδη στην εταιρεία διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μαζί με τη Fraport και τον όμιλο Κοπελούζου. Κι επίσης για το ίδιο έργο ενδιαφέρον εκδήλωσε, ο ισραηλινός όμιλος Shikun Binui, με ισχυρή παρουσία στον τομέα των παραχωρήσεων στη χώρα του, και όχι μόνο, και ετήσια έσοδα περί το 1,5 δισ. ευρώ.

Αντικείμενο των διαγωνισμών είναι η χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος, που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, με το κόστος να εκτιμάται σε επίπεδα άνω του ενός δισ. ευρώ και του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη (προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ), που θα κατασκευαστεί με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Πρόκειται για το πρώτο έργο κατασκευής οδικού άξονα με ΣΔΙΤ, το οποίο προβλέπει, επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας».

 Μέσω των «πληρωμών διαθεσιμότητας», ο ανάδοχος και διαχειριστής του έργου θα λαμβάνει «ενοίκιο» από το δημόσιο, όταν καλύπτει συγκεκριμένες απαιτήσεις/προδιαγραφές ποιότητας κατά τη λειτουργία του οδικού άξονα. Επειδή οι «πληρωμές διαθεσιμότητας» καταβάλλονται κατά τη λειτουργία του έργου, ο ανάδοχος έχει κίνητρο να το ολοκληρώσει όσο πιο γρήγορα μπορεί. 

Με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, το τελευταίο τμήμα του ΒΟΑΚ, από Νεάπολη μέχρι Αγιο Νικόλαο, θα κατασκευαστεί ως παραδοσιακό δημόσιο έργο, με προϋπολογισμό περί τα 50 εκατ. ευρώ.

Πηγή: Euro2day

Post Bottom Ad

Η διαφημιση σας εδω

Σελίδες