Πριν 2,5 χρόνια κατέρρευσε η πλαγιά που έκλεισε το δρόμο στο φράγμα Αποσελέμη κι ακόμα να αποκατασταθεί - Ιστορίες, Ρεπορτάζ, Σχολιασμός Κρήτης Blog | e-storieskritis.gr
 
[style="border: 2px solid; border-color: rgb(55, 62, 89); border-radius: 5px;"] Διαφήμιση Νο 2ος Χωρος Διαφημισης Sat Alarm
ad banner
Διαφήμιση Νο 2ος
 
Διαφήμιση Νο 1ος Χωρος Διαφημισης to pagoto
to pagoto kritis
Διαφήμιση Νο 2ος

Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2018

Πριν 2,5 χρόνια κατέρρευσε η πλαγιά που έκλεισε το δρόμο στο φράγμα Αποσελέμη κι ακόμα να αποκατασταθεί


 


Έχει καταρρεύσει εδώ και 2,5 χρόνια η πλαγιά, που έκλεισε τον περιφερειακό δρόμο πάνω από το πολύπαθο και σχεδόν άδειο σήμερα φράγμα Αποσελέμη, κι ακόμα το πρόβλημα δεν έχει αποκατασταθεί, με τον Διευθυντή Υδραυλικών Έργων του ΟΑΚ, Μάρκο Πατρελάκη, να επισημαίνει στο e-storieskritis.gr πως μετά το Πάσχα ,καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα ξεκινήσουν επιτέλους οι εργασίες αποκατάστασης.


Τι όμως συνέβη και έπεσε ολόκληρη πλαγιά, η οποία μάλιστα είχε καλυφθεί από τσιμέντο ώστε να προστατεύσει το δρόμο; και ποιος έχει ευθύνες γι αυτή την αστοχία;

Ο κ Πατρελάκης εξήγησε πως ο ανάδοχος του έργου δεν έχει ευθύνη γιατί το λάθος που οδήγησε στην κατάρρευση έγινε στη μελέτη του έργου, την οποία κλήθηκε να εφαρμόσει ο ανάδοχος. Μάλιστα όταν συνέβη το περιστατικό η υπόθεση έφθασε μέχρι το γραφείο του Εισαγγελέα σε μια προσπάθεια να αναζητηθεί "τις πταίει" κι αν αυτός ήταν ο εργολάβος να το αποκατασατήσει χωρίς να χρειαστεί να πληρωθεί για  δεύτερη φορά.

Όμως αποδείχθηκε πως το λάθος ήταν στη μελέτη, που δεν είχε υπολογίσει σωστά τις κλίσεις και τη γεωλογία του εδάφους στο σημείο εκείνο και θεώρησε πως αν κοπεί η πλαγιά κατακόρυφα και μπει τσιμέντο δεν θα υπάρξει πρόβλημα. 


Όμως οι βροχές διάβρωσαν το έδαφος και το χώμα παρέσυρε μαζί του και το τσιμέντο, κλείνοντας σε ένα μεγάλο μέρος του το δρόμο ανάγκης, που αγκαλιάζει το φράγμα και οδηγεί προς Σφεντίλι κι από εκεί στο Αβδού.

Για να αποκατασταθεί η ζημιά χρειάζεται ένα ποσό της τάξης των 200.000 ευρώ, που λόγω οικονομικής κρίσης δεν ήταν διαθέσιμο, μέχρι πρότινος. 


Στον εργολάβο εξάλλου εκκρεμούσαν οφειλές της τάξης των 2,5 εκ ευρώ και για να γίνει νέα εργολαβία στο σημείο έπρεπε να γίνουν επιπλέον και αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, για να μπει το προστατευτικό τοιχίο, αυτή τη φορά πιο μέσα, ώστε να μην υπάρξει εκ νέου κατάρρευση.

Η μελέτη του συγκεκριμένου έργου εγκρίθηκε τον περασμένο Δεκέμβρη και πλέον γίνεται επίταξη εκτάσεων, δίπλα από το δρόμο, για να δημιουργηθούν νέες διευρυμένες κλίσεις. 


Τη Δευτέρα μάλιστα στη συνεδρίαση του ΔΣ του ΟΑΚ θα εγκριθούν οι αλλαγές που είναι αναγκαίες, ώστε μετά το Πάσχα να ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης.

Ελένη Βασιλάκη

Post Bottom Ad

Η διαφημιση σας εδω

Σελίδες