Οι διαφημίσεις των παιδικών μας χρόνων που πέρασαν στο dna μας - Ιστορίες, Ρεπορτάζ, Σχολιασμός Κρήτης Blog | e-storieskritis.gr

Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

Οι διαφημίσεις των παιδικών μας χρόνων που πέρασαν στο dna μας




 Δεν ξέρω αν φταίει το ότι, τότε, οι διαφημίσεις ήταν λίγες και διαρκώς επαναλαμβανόμενες στα δύο κανάλια, που υπήρχαν, ή το ότι είχαμε ως παιδιά λιγότερες έγνοιες κι αυτό μας έκανε να τις θυμόμαστε λέξη προς λέξη. 

Ωστόσο είναι γεγονός πως ακόμα και σήμερα, μπορούμε να ανακαλέσουμε στη μνήμη μας με όλες τους τις λεπτομέρειες διαφημίσεις της δεκαετίας του 70 και του 80 ενώ αν μας ρωτήσει κανείς τι διαφημίσεις προβάλλονται σήμερα στα κανάλια θα δυσκολευτούμε να του απαντήσουμε.



Μπορείς ως παιδί να ξεχάσεις τη διαφήμιση του σοκολατούχου γάλακτος που έμοιαζε με μικρή παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων και έλεγε :"Έπιασε φωτιά η αποθήκη του Σαμ, κινδυνεύει η Λόλα.Τη Λόλα απ’ τη φωτιά ποιος θα τη βγάλει; Μόνο ο Carnation έχει δύναμη μεγάλη. Κάθε παιδί τον Carnation θαυμάζει.Ορμά στις φλόγες και το κορίτσι βγάζει.Δυνατός και γερός για να γίνεις.Κάθε μέρα carnation.Κάθε μέρα carnation.Να πίνεις...."; ή  αυτή που διαφήμιζε το απορρυπαντικό και επέμενε "Η μαμά μου η καλή καθαρίζει με ρολί";



 Οι φωτογραφίες που παρουσιάζουμε ήταν διαφημίσεις προηγούμενων δεκαετιών, οι οποίες εμφανίζονταν σε έντυπα ή ως αφίσες, αλλά επί της ουσίας αφορούσαν στα ίδια προϊόντα που διαφημίζονταν και στην τηλεόραση. 

Ήταν πολύ χαρακτηριστική η διαφήμιση με τον καλόγερο τον Ακάκιο που έφευγε από το μοναστήρι με το γαϊδουράκι και ξεπροβοδίζοντας τον του  υπενθύμιζαν να μην ξεχάσει  πως πρέπει τα μακαρόνια να είναι ΜΙΣΚΟ.


Τα προϊόντα που προβάλλονταν τότε, διαφημιστικά, ανταποκρίνονταν πλήρως στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες της εποχής. Τότε για παράδειγμα οι γυναίκες έκαναν εργόχειρα και έραβαν οπότε ήταν δεδομένο πως θα υπήρχαν διαφημίσεις για κλωστές. 

Μάλιστα αν προσέξει κανείς το περιεχόμενο των διαφημίσεων θα δει πως το κύριο βάρος έπεφτε στις γυναίκες και σε αυτές προορίζονταν η πλειοψηφία των διαφημιζόμενων προϊόντων. Όχι βέβαια πως σήμερα η γυναίκα έχει πάψει να είναι στο επίκεντρο των διαφημίσεων ωστόσο πλέον με αξιώσεις μεγάλο μερίδιο διεκδικεί στη διαφημιστική πίτα και το παιδικό κοινό.




















Σελίδες