Κι άλλη…. υπόσχεση για το αεροδρόμιο Καστελίου - Ιστορίες, Ρεπορτάζ, Σχολιασμός Κρήτης Blog | e-storieskritis.gr

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Κι άλλη…. υπόσχεση για το αεροδρόμιο Καστελίου




Νέου τύπου συμβάσεις παραχώρησης, που δεν θα μοιάζουν χρηματοδοτικά με τις υπάρχουσες, προωθούνται και αιχμή τους θα είναι το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι όπου στο τέλος Νοεμβρίου θα βγουν για διαβούλευση οι νέοι όροι δημοπράτησης. 

Αυτό ανέφερε με έμφαση, μεταξύ άλλων,  ο  Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες σε ημερίδα του ΣΤΕΑΤ για τα Δημόσια Έργα.

Σύμφωνα με το ypodomes.com, στο άνοιγμα της ημερίδας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών μίλησε για χαμένη δεκαετία, ο πρόεδρος του ΤΕΕ μίλησε για ανύπαρκτη συνεργασία με το Υποδομών, ενώ οι πρόεδροι των ΣΤΕΑΤ, ΣΑΤΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ, μίλησαν για τις πολύ υψηλές εκπτώσεις και τα προβλήματα στους διαγωνισμούς.

Ο κ Δέδες, υπογράμμισε πως "τα έργα υποδομής αποτελούν πυλώνα ανάπτυξης. Σε αυτή τη φάση οριοθετούμε προτεραιότητες, ιεραρχούμε δράσεις με βάση τις παθογένειες που έχουν εντοπιστεί στη μελέτη και την εκτέλεση των έργων".

Στη συνέχεια αμφισβήτησε το μοντέλο έργων που υπήρξε στη χώρα εδώ και χρόνια καθώς, όπως είπε, παγιώθηκε η προώθηση μεγάλων έργων χωρίς αυτό όμως να μεταφράζεται σε αύξηση των θέσεων εργασίας και συνολικά μετά από αθροιστικά 4 ΚΠΣ και υψηλές επενδύσεις πολλές από τις υποδομές που δημιουργήθηκαν παραμένουν είτε ανολοκλήρωτες ή έχουν τελματώσει.

Η Γενική Γραμματεία Υποδομών σχεδιάζει, κατά τα λεγόμενα του το νέο περιβάλλον στα δημόσια έργα με την εφαρμογή σε ισχύ του νέου νόμου για τις συμβάσεις, την εφαρμογή των ηλεκτρονικών δημοπρατήσεων ,το νέο θεσμικό πλαίσιο στο οποίο θα υπάρχει κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου των έργων, το νέο σύστημα υπολογισμού του κόστους των έργων με υποχρεωτική σύνταξη προϋπολογισμού τους με βάση τα πραγματικά δεδομένα.


Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών παρουσίασε τέλος και τον δικό του "οδικό χάρτη" για τις επόμενες κινήσεις του Υπουργείου αναφορικά με τα μεγάλα έργα, όπου εκτός των άλλων συμπεριλαμβάνεται και η επανεκκίνηση των συγχρηματοδοτούμενων έργων σε όλη την επικράτεια, που λιμνάζουν χρόνια, αλλά και η  πλήρης απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ με τον προγραμματισμό του νέου ΕΣΠΑ.

Σελίδες